سلة
محصولی سفارش نداده اید !
icon
دسته بندی
icon 0
سبد خرید
icon صفحه اصلی
icon
جستجو

صندل PVC

07 مرداد 1402

Blog

چگونه صندل را از PVC می‌سازند؟

پلی‌وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) یا پی‌وی‌سی (PVC) نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است. که درتولید صندل پاپا از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است. به طور عمومی بیشتر از ۵۰٪ از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود؛ زیرا پی وی سی ارزان بوده و خواص ویژه مناسبی دارد. در سال‌های اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب، سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است. با وجود ظهور یک ماده ایده‌آل در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

پلی وینیل کلراید در اوایل دهه 1930 معرفی شد که به واسطه قیمت رقابتی آن ، خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی آن، توانایی فرآیند پذیری گسترده و قابل باز یافت بودن، به یک ماده بسیار متداول در تولید مصالح ساختمانی و صنعت ساختمان مبدل شد
 پی وی سی یکی از اعضای خانواده پلیمرها و کوپلیمرها است که در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است.

نام ماده (فارسی): پلی وینیل کلراید
نام ماده (انگلیسی): Polyvinyl chloride
نام تجاری (فارسی): پی وی سی
نام تجاری (انگلیسی): PVC

تقریبا تولید عمده کارخانه ها با این مواد اولیه هستش دمپایی و صندل هایی که با این مواد اولیه تولید میشن معمولا بین مردم اسم های زیادی دارن که اگه بخواهیم یسری هاشون رو براتون بگیم پلاستیک,ژله ای,ایربولینگ و… هستش.

مدل هایی که با این مواد اولیه تولید میشن نرم و ژله ای هستن و استحکام متعادلی دارن.

مواد اولیه PVC به این دلیل ارزشمنده چون قابل بازیافت هست و خب مدل های ارزون قیمتی هستن توی بازار که به خاطر اینکه با مواد بازیافتی تولید شدن قیمت مناسبی دارند و معمولا رنگ های تیره هستن چون با مواد بازیافتی زیاد نمیشه روی رنگ های روشن مانور داد.

پس نتیجه میگیریم مواد اولیه PVC دارای قیمت متفاوتی هست از دمپایی های مواد کهنه داریم تا دمپایی های فانتزی روفرشی که دیگه بستگی داره به میزان کیفیت و میزان خرجی کاری که برده.


 بعضی ازتاثیرات استفاده از پاپوش های مناسب:

1– حفظ سلامتی انسانها:  استفاده از پاپوشش مناسب تاثیر بسیار زیادی در تندرستی دارد.هرچقدرکیفیت این محصول منطبق براستاندارد و شرایط بهداشتی پا باشد ،از وارد شدن آسیب به اعضاءبدن جلوگیری شده و تندرستی مصرف کنندگان تضمین بیشتری پیدا می کند. استفاده از کفش ها و دمپایی های غیراستاندارد وبی کیفیت می تواند ضمن صدمه زدن به جسم افراد باعث بروز بیماری و عوارض جانبی از جمله درد کمر،چشم وزانودردشود.
2- تاثیر ذهنی وآرامش درونی : کیفیت و موادکفش و دمپایی  درصورتیکه مناسب واستاندارد باشد،باعث ایجاد نشاط و شادابی افراد گردیده و ازخستگی پاها جلوگیری می کند.در غیر اینصورت و درصورت نامناسب بودن کفش ویا دمپایی  این موضوع می تواند سلامت ذهنی آنها را بطور مستقیم وغیر مستقیم تحت تاثیر قراردهد. وبالعکس درصورت استفاده از پاپوش های مناسب ،این موضوع می تواند آرامش لازم را در افراد ایجاد کرده وباعث نشاط و راحتی افراد شود.
3– تاثیرات اقتصادی: درصورتیکه محصولات تولیدی از مواد اولیه با کیفیت تهیه شود، ضمن اینکه باعث دوام و طولانی تر شدن استفاده ازآنها  می شود باعث صرفه جویی در هزینه های اقتصادی خانوارها و کاهش  هزینه های درمانی استفاده از پاپوشش های غیراستاندارد می گردد.


العلامة :

أحدث المقالات